Audyty marketingowe

http://www.doradca.com.pl/x.php/1,65/Audyty-marketingowe.html

W wyniku przekształceń ustrojowych i przemian gospodarczych w naszym kraju w latach 90-tych, szereg firm utworzyło działy marketingu i sprzedaży. W wyniku rozwoju tych działów zmieniały się ich obowiązki oraz rola w firmie. Dla usystematyzowania podejmowanych działań, istniejącej wiedzy rynkowej oraz roli działu marketingu w firmach niezbędny jest audyt marketingowy. Audyt ten jest przeglądem istniejącej organizacji i sposobu realizacji funkcji marketingowej firmy. Jego celem jest ocena:

oraz identyfikacja trudności i szans rozwojowych oraz sformułowanie planów mających na celu poprawę marketingu przedsiębiorstwa.

Firmy korzystające z zewnętrznego audytu marketingowego osiągają korzyści w postaci:

Oferta przeprowadzenia audytu marketingowego skierowana jest do przedsiębiorstw posiadających działy marketingu i sprzedaży, które chcą podnieść efektywność ich działania. Ponadto, audytami zainteresowane mogą być zarządy, dyrektorzy zarządzający firm o strukturach holdingowych, funduszy kapitałowych, zainteresowanych sprawnym działaniem podległych im przedsiębiorstw. Audyty są również narzędziem wykorzystywanym przed transakcją zakupu przedsiębiorstw, przez firmy rozważające taki krok, w celu poznania pozycji i potencjału rynkowego oraz efektywności działania firmy, będącej przedmiotem transakcji zakupu.

Referencje: