Pełnomocnik zintegrowanego systemu zarządzania wg ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018

Najbliższe terminy

Najwyższe Kierownictwo organizacji jest odpowiedzialne za system zarządzania, jego ustanowienie, wdrożenie, utrzymywanie i doskonalenie. W praktyce zostaje wyznaczona osoba, która w imieniu Najwyższego Kierownictwa koordynuje różne aspekty funkcjonowania systemu zarządzania i dostarcza informacji do zarządzania systemem, a przez to funkcjonowania organizacji. Ta funkcja określana jest najczęściej mianem Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania. Projektując program naszego szkolenia przeanalizowaliśmy potrzeby i problemy, z którymi najczęściej w praktyce spotykają się osoby pełniące obowiązki Pełnomocnika.

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji Pełnomocnika w zintegrowanym systemie zarządzania jakością (wg ISO 9001:2015), środowiskowego (ISO 14001:2015) oraz bhp (ISO 45001:2018).

ADRESACI SZKOLENIA I WARUNKI UDZIAŁU

Szkolenie jest kierowane zarówno do osób przygotowujących się do pełnienia funkcji Pełnomocnika, jak również dla osób pełniących tę funkcję, które chcą uaktualnić oraz usystematyzować swoją wiedzę.

Potencjalni kandydaci powinni wykazywać się ogólnym zrozumieniem zawartości, zastosowania i wdrażania norm systemu zintegrowanego.

Szkolenie kończy się pisemnym egzaminem. Po jego zdaniu uczestnik otrzymuje stosowny certyfikat.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

- zdobędą wiedzę na temat:

  • 7 zasad zarządzania jakością,
  • szczególnej roli przywództwa i zaangażowania pracowników,
  • zarządzania projektem wdrożenia/nowelizowania systemu zarządzania - narzędzia planowania realizacji projektu, zakres systemu,
  • polityki zintegrowanego systemu oraz celów,
  • podejścia procesowego,
  • aspektów środowiskowych - identyfikacji, zarządzania, monitorowania i pomiarów,
  • cyklu życia wyrobu w ujęciu środowiskowym,
  • identyfikacji zagrożeń i oceny ryzyka zawodowego, zarządzania, monitorowania i pomiarów,
  • obszarów sprawiających najwięcej problemów - kontekst organizacji i strony zainteresowane, podejście oparte na ryzyku, badanie zadowolenia klienta, metod statystycznych, kosztów jakości, reklamacji,
  • udokumentowanej informacji: zasady nadzoru, wprowadzania zmian, zabezpieczania,
  • monitorowania skuteczności zintegrowanego systemu zarządzania – cykl auditu wewnętrznego, planowanie auditów procesów, działania korygujące i doskonalenie zintegrowanego systemu zarządzania,
  • przeglądu zarządzania – dane wejściowe i wyjściowe,
  • utrzymania i doskonalenia zintegrowanego systemu zarządzania – omówienie cyklu Deminga,
  • oporu przed zmianą – jak diagnozować, jak sobie z nim radzić,
  • komunikacji i pracy zespołowej,
  • czynników decydujących o skutecznym funkcjonowaniu zintegrowanego systemu zarządzania - szanse i zagrożenia,
  • korzystania z pomocy zewnętrznej,
  • kontaktów z firmą certyfikującą – audity certyfikujące, sprawdzające;

- rozwiną umiejętności dotyczące szczególnie:

  • określania odpowiedzialności i uprawnień Pełnomocnika w organizacji,
  • planowania procesu wdrożenia/nowelizowania zintegrowanego systemu zarządzania,
  • identyfikacji ryzyk i szans oraz planowania działań z nimi związanych,
  • oceny spełnienia wymagań norm ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001,
  • określania zakresu systemu oraz wykluczeń stosowania wymagań norm,
  • formułowania polityki systemu zintegrowanego,
  • podejścia procesowego - identyfikacja procesów, określanie powiązań, dokumentowanie, mierzenie i monitorowanie,
  • identyfikacji aspektów środowiskowych,
  • zarządzania auditami wewnętrznymi,
  • badania zadowolenia klienta,
  • zarządzania reklamacjami,
  • metod statystycznych,
  • pracy zespołowej.

zapytaj o szczegółyzapytaj o szczegóływersja do drukuwersja do druku