Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001:2015

Najbliższe terminy

Najwyższe Kierownictwo organizacji jest odpowiedzialne za system zarządzania jakością, jego ustanowienie, wdrożenie, utrzymywanie i doskonalenie. W praktyce zostaje wyznaczona osoba, która w imieniu Najwyższego Kierownictwa koordynuje różne aspekty funkcjonowania systemu zarządzania i dostarcza informacji do zarządzania systemem, a przez to funkcjonowania organizacji. Ta funkcja określana jest najczęściej mianem Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością. Projektując program naszego szkolenia przeanalizowaliśmy potrzeby i problemy, z którymi najczęściej w praktyce spotykają się osoby pełniące obowiązki Pełnomocnika.

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji Pełnomocnika w systemie zarządzania jakością zgodnym z ISO 9001:2015, nie tylko w aspektach wiedzy ściśle związanej z zarządzaniem jakością, lecz także dotyczących zarządzania projektem i zarządzaniem zasobami ludzkimi.

ADRESACI SZKOLENIA I WARUNKI UDZIAŁU

Szkolenie jest kierowane zarówno do osób przygotowujących się do pełnienia funkcji Pełnomocnika, jak również dla osób pełniących tę funkcję, które chcą uaktualnić oraz usystematyzować swoją wiedzę.

Potencjalni kandydaci powinni wykazywać się ogólnym zrozumieniem zawartości, zastosowania i wdrażania normy ISO 9001.

Szkolenie kończy się pisemnym egzaminem. Pomyślny wynik szkolenia dokumentowany jest stosownym świadectwem.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

- zdobędą wiedzę na temat:

  • 7 zasad zarządzania jakością,
  • szczególnej roli przywództwa i zaangażowania pracowników,
  • zarządzania projektem wdrożenia/nowelizowania systemu - narzędzia planowania realizacji projektu, zakres systemu,
  • polityki jakości i celów jakościowych,
  • podejścia procesowego i modelu procesu wg ISO 9001:2015,
  • obszarów sprawiających najwięcej problemów (kontekst organizacji i strony zainteresowane, podejście oparte na ryzyku, badanie zadowolenia klienta, metod statystycznych, kosztów jakości, reklamacji),
  • udokumentowanej informacji: zasady nadzoru, wprowadzania zmian, zabezpieczania,
  • monitorowania skuteczności systemu zarządzania jakością – cykl audytu wewnętrznego, planowanie auditów procesów, działania korygujące i doskonalenie systemu zarządzania jakością,
  • przeglądu zarządzania – dane wejściowe i wyjściowe,
  • utrzymania i doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością – omówienie cyklu Deminga,
  • oporu przed zmianą – jak diagnozować, jak sobie z nim radzić,
  • komunikacji i pracy zespołowej,
  • czynników decydujących o skutecznym funkcjonowaniu systemu zarządzania jakością - szanse i zagrożenia,
  • korzystania z pomocy zewnętrznej,
  • kontaktów z firmą certyfikującą – audity certyfikujące, sprawdzające.

- rozwiną umiejętności dotyczące szczególnie:

  • określania odpowiedzialności i uprawnień Pełnomocnika w organizacji,
  • planowanie procesu wdrożenia/nowelizowania systemu zarządzania jakością,
  • identyfikacji ryzyk i szans oraz planowania działań z nimi związanych,
  • oceny spełnienia wymagań normy ISO 9001:2015,
  • określania zakresu systemu oraz wykluczeń stosowania wymagań normy,
  • formułowania polityki jakości,
  • podejścia procesowego - identyfikacja procesów, określanie powiązań, dokumentowanie, mierzenie i monitorowanie,
  • zarządzania auditami wewnętrznymi,
  • badania zadowolenia klienta,
  • zarządzania reklamacjami,
  • metod statystycznych,
  • pracy zespołowej.

zapytaj o szczegółyzapytaj o szczegóływersja do drukuwersja do druku